Baza znanja
Ova tema mi se nametnula od kad sam počeo da radim, Gomila je novih stvari koje treba naučiti, Pamćenje je najbolja baza, ali količina novih informacija i gustina B/s je prevelika.
U prvoj firmi smo koristili trac project management alat. Wiki stranice su sastavni deo tog alata i u njima smo pisali dokumentaciju, pravila itd. U drugoj je korišćena MediaWiki aplikacija, ista ona koja pokreće Wikipediju.
To mi je dalo ideju da probam sa nekim desktop ili ličnim wiki aplikacijama. Probao sam neku gnomovu ali mi nije išlo, pa sam instalirao DokuWiki, wiki za dokumentovanje. To je aplikacija koja se vrti na Apache serveru, Podatke organizuje u fajlove te za razliku od MediaWiki ne mora da se instalira baza. DokuWiki nije lični wiki ali može i tako da se koristi, a može da se omogući pristup mnoštvu ljudi. Ima opcije pretrage, zna da farba primere koda (syntax highlighting), moguće je kod zakačiti kao datoteku a da se sadržaj ipak prikaže uz dodatno dugme za skidanje datoteke, prati korake kojima se došlo do određene stranice... Može se instalirati preko apt-get-a na Ubuntu.
Eksperimentisao sam sa aplikacijama za hvatanje beleški (note taking). Najviše sa Basket-om. Dobar je za neke prostije beleške, ali za nešto trajnije i organizovanije wiki se pokazao kao uspešniji.
Uvek imam instalirano 2-3 programa za pravljenje mapa uma, ali priznajem da iako mi se sviđa ideja, nisam se upuštao u eksperiment. Nameravam to ispraviti.
UML dijagrame koristim da objasnim neke složene stvari. Slika nosi najgušću informaciju.
Sad mi padoše na pamet i programi za organizovanje ebookova, video treninga, audio predavanja. Probaću da ispitam čega ima.
Od eknjiga najviše volim pdf format. U Okularu postoji alat za komentarisanje, označavanje stranica. Koristim ga da zapišem neke napomene, da ispravim uočene greške ili zastarele podatke, da označim ono što je važno...
Možda bi mogao i da iskoristim sistem tagovanja, pa da preko Nepomuka lakše nalazim ono što mi treba...
Kako organizujete svoje znanje? Šta koristite od alata?
U prvoj firmi smo koristili trac project management alat. Wiki stranice su sastavni deo tog alata i u njima smo pisali dokumentaciju, pravila itd. U drugoj je korišćena MediaWiki aplikacija, ista ona koja pokreće Wikipediju.
To mi je dalo ideju da probam sa nekim desktop ili ličnim wiki aplikacijama. Probao sam neku gnomovu ali mi nije išlo, pa sam instalirao DokuWiki, wiki za dokumentovanje. To je aplikacija koja se vrti na Apache serveru, Podatke organizuje u fajlove te za razliku od MediaWiki ne mora da se instalira baza. DokuWiki nije lični wiki ali može i tako da se koristi, a može da se omogući pristup mnoštvu ljudi. Ima opcije pretrage, zna da farba primere koda (syntax highlighting), moguće je kod zakačiti kao datoteku a da se sadržaj ipak prikaže uz dodatno dugme za skidanje datoteke, prati korake kojima se došlo do određene stranice... Može se instalirati preko apt-get-a na Ubuntu.
Eksperimentisao sam sa aplikacijama za hvatanje beleški (note taking). Najviše sa Basket-om. Dobar je za neke prostije beleške, ali za nešto trajnije i organizovanije wiki se pokazao kao uspešniji.
Uvek imam instalirano 2-3 programa za pravljenje mapa uma, ali priznajem da iako mi se sviđa ideja, nisam se upuštao u eksperiment. Nameravam to ispraviti.
UML dijagrame koristim da objasnim neke složene stvari. Slika nosi najgušću informaciju.
Sad mi padoše na pamet i programi za organizovanje ebookova, video treninga, audio predavanja. Probaću da ispitam čega ima.
Od eknjiga najviše volim pdf format. U Okularu postoji alat za komentarisanje, označavanje stranica. Koristim ga da zapišem neke napomene, da ispravim uočene greške ili zastarele podatke, da označim ono što je važno...
Možda bi mogao i da iskoristim sistem tagovanja, pa da preko Nepomuka lakše nalazim ono što mi treba...
Kako organizujete svoje znanje? Šta koristite od alata?
Comments